رابط کاربری در اندروید

طراحی رابط کاربری در اندروید

چرا رابط کاربری در اندروید؟

برای اینکه بتوان برای یک دستگاه رابط کاربری مناسب نوشت لازم است که ابتدا آن دستگاه را بشناسیم و بدانیم که کاربران این دستگاه قبلا چطور با این دستگاه کار می کرده اند و به چه مواردی عادت کرده اند. دستگاه اندروید نیز ازین موضوع مسثنا نیست و باید ابتدا بدانیم که گوگل برای رابط کاربری در اندروید چه مواردی را تعریف کرده است و با شناخت کافی از آن موارد رابط کاربری خود را بصورتی تعریف نماییم که هم ساده و زیبا باشد و هم کاربر در سریعترین زمان ممکن کار با برنامه اندروید را یاد بگیرد.

حافظه ماهیچه

منظور از حافظه ماهیچه، حرکات و رفتارهایی است که کاربر بصورت ناخودآگاه آنرا انجام می دهد و در واقع شامل رفتارهایی است که کاربر آنها را بقدری خوب یاد گرفته است که همه جا می تواند و انتظار دارد که از آن استفاده نماید. مثلا کلیک کردن روی دکمه برای انجام عملیات و یا گذاشتن دو انگشت رو تصویر و باز کردن انگشتان برای بزرگنمایی روی تصویر از جمله موارد حافظه ماهیچه می باشند.

رابط کاربری در اندروید

در این فصل در رابطه با رابط کاربری در اندروید و آنچه که یک کاربر دستگاه اندروید به آن عادت کرده است صحبت می شود. دانستن این فصل از این جهت در طراحی رابط کاربری در اندروید مهم می باشد که برنامه نوشته شده بصورتی قابل پیشبینی برای کاربر اندروید عمل نماید و اصطلاحا از “حافظه ماهیچه” کاربر برای ساده تر کردن رابط کاربری نهایت استفاده برده شود.

بدین ترتیب کاربر برنامه اندروید شما خیلی راحتتر برنامه شما را یاد گرفته و می تواند با آن کار کند و شما نیاز کمتری خواهید داشت تا به کاربر یاد دهید که چه کارهایی و چطور در برنامه اندروید شما انجام می شود.
برای کسانیکه مدتهاست از دستگاه و نرم افزارهای اندروید استفاده می کنند بخشهایی از این فصل می تواند تکراری بنظر آید اما به شدت پیشنهاد می شود که این فصل بصورت کامل مورد مطالعه قرار گیرد.


۲ رابط کاربری در اندروید from Navid Einakchi

اسلایدهای ساخته شده براساس مطالب موجود در سایت توسعه دهندگان اندروید گردآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *