موبایل کاتالوگ – مزایای استفاده از موبایل کاتالوگ چیست؟

موبایل کاتالوگ چیست؟


موبایل کاتالوگ و مزایای استفاده از آن چیست ؟

در این مطلب قصد داریم اطلاعات مختصری در این رابطه ارائه کنیم.

فرقی نمی کند شما مدیر تبلیغاتی یک مجموعه بزرگ باشید، یا صاحب کسب و کاری کوچک. در هر دو صورت دغدغه اصلی تان دیده شدن است. اما این فرایند به چه صورت شکل می گیرد؟ رقیبان و افرادی که با شما در یک رده و صنف شغلی هستند چه روش های تبلیغاتی دارند؟ آیا همچنان از کاتالوگ های کاغذی برای ارائه محصولاتشان استفاده می کنند؟
ساخت موبایل کاتالوگ برای سازمان ها, چرا؟

موبایل کاتالوگ جایگزینی برای کاتالوگ های کاغذی

زمانی در دنیا کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی کاغذی جایگاه خاصی داشتند و سالیانه مبالغ هنگفتی صرف تهیه، چاپ و توزیع آنها میشد. اما در سال های اخیر مسائلی مطرح شد که روند تولید و استفاده از این متریال را دچار تغییر کرد. با گسترش شبکه های اجتماعی نقش موبایل تغییر کاربری داده و به شدت مورد توجه قرار گرفت. وسیله ای که زمانی فقط برای مکالمه استفاده میشد تبدیل شد به ابزاری همه کاره، همه سرها رفت داخل موبایل و بستری فراهم شد تا تبلیغات از طریق موبایل رونق پیدا کند. نرم افزارهایی نوشته شد تا کاربران راحتر بتوانند امور روزانه خودشان از جمله سفارش و خرید کالا، تعامل با دوستان و … را انجام دهند. موبایل کاتالوگ هم از جمله آنها می باشد.

موبایل کاتالوگ چیست؟

شاید خیلی علمی نباشد, اما اگر بخواهم خیلی ساده موبایل کاتالوگ را برایتان شرح دهم. خواهم گفت : کاتالوگ های قابل حمل. اما اینجا دیگر منظورمان از کاتالوگ یک برگه معرفی کننده محصول نیست. کاتالوگ یک رسانه است. رسانه ای که می تواند شامل هر نوع داده ای از جمله متن، صدا و تصویر باشد. اوایل که این اپلیکشن وارد بازار شده بود. شاید نرم افزاری لوکس و شیک بود. اما در حال حاضر افراد و سازمان های زیادی هستند که از این نرم افزار بهره می گیرند. اگر چه که عمده استفاده از آن برای کارهای تبلیغاتی است. اما در زمینه های آموزشی نیز می توان از آن استفاده کرد. به دلیل فضای جذاب و متنوعی که این نرم افزارها دارند می توان مفاهیم آموزشی را به راحتی از طریق آنها به مخاطب انتقال داد. در حوزه تبلیغاتی هم که تکلیف مشخص است. افراد از طریق موبایل کاتالوگ ها می توانند جامعه هدف خود را پیدا کرده، انواع متریال تبلیغاتی مانند متن، انیمیشن و صوت را برایشان ارسال نموده و بدین ترتیب با فراهم نمودن یک بستر ارتباطی دائمی مشتریانی وفادار برای کار و تجارت خود جذب کند.

مزایای استفاده از موبایل کاتالوگ چیست؟

در ادامه برخی از مزایای استفاده از موبایل کاتالوگ ها را ذکر خواهیم نمود.

ارزان بودن

در ابتدای مطلب گفتیم که این محصول جایگزینی برای کاغذ های تبلیغاتی است. خب حساب کنید به این ترتیب سالانه چقدر در هزینه تبلیغات چاپی صرفه جویی میشود. شما این نرم افزار را یک بار تهیه کرده و از یک سری نگرانی ها خلاص میشود. نگرانی افزایش قیمت کاغذ و به دنبال آن بیشتر شدن هزینه های چاپ.

امکان توسعه و بهبود تبلیغات

حتی اگر استراتژی تبلیغاتی معینی داشته باشید. یک جای کار ممکن است به این نتیجه برسید که نیاز به برخی تغییرات است. اگر مثل سابق از کاتالوگ های کاغذی استفاده کنید، تغییر در محتوای تبلیغات هزینه بر و گاها غیرممکن خواهد بود. حال آنکه با موبایل کاتالوگ در کمترین زمان ممکن می توانید به خواسته تان برسید و تغییرات لازم را روی محصولات تان اعمال کنید. مشتریان تان نیز بلافاصله متوجه این تغییرات خواهند شد.

سهولت انتشار و تحویل به مشتری

موبایل کاتالوگ را خیلی راحتر از آنچه که فکرش را بکنید می توانید به مشتریان تان تحویل دهید. با وجود اینترنتی که امروزه در دسترس همگان است. با وجود رسانه های پیام رسانی همچون تلگرام، واتساپ ، ایمیل و ….. شما تنها با چند کلیک می توانید با تعداد زیادی از مشتریان تان ارتباط برقرار کنید و محصولات تان را به آنها عرضه کنید. حتی می توانید این نرم افزار را روی سایت خود قرار دهید تا افراد به راحتی بتوانند دانلود کنند.

جذابیت و قابلیت های گرافیکی

یکی دیگر از مزایای استفاده از موبایل کاتالوگ بحث جذابیت آنها برای ببیننده است. به دلیل قابلیت های گرافیکی که این نرم افزارها دارند. قطعا افراد در مقایسه با رسانه های کاغذی آنها را ترجیح خواهند داد.

همگام شدن با انقلاب موبایل کاتالوگ ها

در فیلم The Social Network یکی از شخصیت های این فیلم به نام مارک زاکربرگ در دیالوگی می گوید :

ما آدما اولش توی غار زندگی می کردیم. بعدش رفتیم روستا. بعد اون شهرها رو ساختیم. از روستا به شهر مهاجرت کردیم و حالا یه کله داریم میریم تا توی اینترنت زندگی کنیم!

شما چطور فکر میکنید؟

آیا میخواهید این آدم های مجازی را کماکان به شیوه های سابق جذب خود و خدمات تان کنید و از آنها مشتریانی وفادار بسازید؟

اگر تصمیمی غیر از این دارید. کارشناسان ما می توانند اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

One thought on “موبایل کاتالوگ – مزایای استفاده از موبایل کاتالوگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *