۶ تکنیک لازم جهت ایجاد وفاداری در مشتریان

۶ تکنیک لازم جهت ایجاد وفاداری در مشتریان

گرایش به سمت فروش‌های تازه یا رفتن سراغ مشتریان بزرگ‌تر همواره وسوسه‌کننده است. ولی جهت کامیابی و پیشرفت کسب‌وکار میبایست به مشتریان موجود – فارغ از اینکه چقدر کوچک میباشند- زیادتر دقت کرد.

راز کامیابی در کسب‌وکار تکرار و پیگیری موثر امور مشتریان است. پیگیری اثربخش بلافاصله بعد از فروش آغاز می‌شود. همان زمانی که با مشتری تماس می‌گیرید تا از او تشکر کنید و رضایت او از کالا یا سرویسی را که عرضه نموده‌اید جویا شوید.

علاوه بر این ،
روش‌هایی که منجر می‌شوند کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان محفوظ بماند:

۱٫به مشتریان اطلاع دهید که چه کاری می‌توانید جهتشان انجام دهید.

این اطلاع رسانی می‌تواند در قالب ارسال خبرنامه جهت مشتریان یا به روش‌های غیر رسمی‌تر ، نظیر تماس تلفنی با آنان انجام شود. فارغ از اینکه چه روشی را بکار می‌گیرید ، حتما میبایست به‌گونه‌ای که جلب دقت کند ، خدمات ارزنده‌ای را که عرضه می‌دهید ، خاطر نشان کنید. اگر دقیقا نگویید که قادر به انجام چه کارهایی هستید احتمال دارد که آنان متوجه توانایی‌های شما نشوند. احتیاجی به خودستایی و تعریف‌های بلند ندارید ، کافی است با مشتری تماس بگیرید و به اطلاع او برسانید که دیگر احتیاجی نیست نگران کاغذبازی‌های اداری ، استخدام وکیل ، یا پیگیری موقعیت حمل کالا باشد یا (هر کار دیگری که آنان وادار نیستند خودشان انجام دهند)

۲٫ به بهانه‌های مختلف شخصا جهت مشتریانتان یادداشت‌ بفرستید .

به طور نمونه به عنوان یک عرضه‌کننده خدمات مسافرتی جهت مشتری خود بنویسید «امروز پشت میز کارم ناگهان نام شما به ذهنم آمد.آیا هنوز سفرهای هوایی بلند مدت می‌روید؟ اگر جهت تعطیلات آینده به خدمات ما احتیاج داشتید حتما مرا آگاه کنید. هر لحظه که بفرمایید با آخرین و بهترین پیشنهاد‌ها در سرویس شما خواهم بود.» یا اگر به مراسمی که یک مشتری قدیمی انجام نموده رفتید بعد از آن یادداشتی با این مضمون ارسال کنید: «ملاقات شما در میهمانی جشن آخر سال بسیار عالی بود. در آغاز سال تازه جهت دعوت به ناهار با شما تماس خواهم گرفت.»

۳٫ ارتباطات رودررو را حفظ کنید. ساده‌ترین روش‌های محاوره ، ارسال پیام صوتی و ایمیل میباشند ، ولی این روش‌ها ارتباطات شخصی را زایل می‌کنند.

روی این‌گونه ارتباطات مجازی روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان یک پیگیری موثر حساب زیادی باز نکنید. اگر افراد مورد نظرتان همواره در دسترس نیستند جهتشان پیام بگذارید و بگویید که می‌خواهید با آنان رودررو صحبت کنید یا زمان‌هایی را تعیین کنید تا به دفتر کارشان بروید.

۴٫ مناسبت‌های خاص را به خاطر داشته باشید.

در مناسبت‌هایی نظیر سالروز تولد ، ازدواج ، مناسبت‌های ملی و مذهبی جهت مشتریانتان کارت‌های تبریکی که نام آنان درج شده باشد ، ارسال کنید. ارسال هدیه هم ابزاری خارق‌العاده جهت استمرار دادن به ارتباط با مشتریان است. احتیاجی نیست که جهت نشان دادن دقت به مشتریان مبالغ کلانی را جهت هدایای گران قیمت صرف کنید ، از خلاقیت‌تان بهره ببرید و هدایای جذاب و ارزان قیمتی را انتخاب کنید که با شغل شما یا کالایی که اخیرا مشتری شما خریداری نموده تناسب داشته باشد.

۵٫ اطلاعاتتان را منتشر کنید.

اگر مقاله‌ای خواندید ، کتاب تازه ای را مطالعه کردید یا خبری در خصوص سازمانی خاص شنیدید که امکانپذیر است جهت بعضی از مشتریانتان جذاب باشد آن را در قالب یک یادداشت جهتشان ارسال یا با تماس تلفنی آنان را آگاه کنید.

۶٫ تماس‌های غیررسمی با مشتریان را سرمایه‌گذاری جهت گسترش کسب‌وکار تلقی کنید.

بیشتر وقتی با مشتریان صحبت می‌کنید یا به ملاقات آنان می‌روید دقت می‌شود که در صحبت‌هایی که ظاهرا خارج از موضوع کار است نیز مواردی را عنوان می‌کنند که می‌تواند شما را به سمت یک معامله تازه هدایت کند. با دقت به کارهایی که مشتریان موجود می‌توانند جهت شما انجام دهند دلیلی وجود ندارد که تماس مستمرتان با آنان را ادامه ندهید. توانایی ابتکار خود را به کار بگیرید و ایده‌های فراوان دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا روابط پایدار خود با مشتریان را توسعه دهید ، پیدا کنید.
منبع : برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد

این نوشته در بخش CRM.نوشته شده است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *