اصول طراحی رابط کاربری در اندروید

اصول طراحی رابط کاربری در اندروید

اصول طراحی رابط کاربری در اندروید

امروزه پرواضح شده است که مهمتر از اینکه یک نرم افزار چه کاری انجام می دهد، ظاهر و چگونگی ارتباط نرم افزار با انسان برای انجام آن کار می باشد، که به آن در حالت کلی رابط کاربری گفته می شود. در این فصل موارد مربوط به اصول طراحی رابط کاربری در اندروید بیان شده است، اصولی که رعایت آن باعث بوجود آوردن یک تجربه لذت بخش برای کاربر در هنگام تعامل با نرم افزار می گردد.

رابط کاربری چیست؟

رابط کاربری تمام مواردی است که تعامل ماشین (در اینجا ابزار محاسباتی) با انسان را ممکن می سازد.

چرا اصول طراحی رابط کاربری در اندروید؟

هدف از معرفی اصول طراحی رابط کاربری در اندروید آشنا شدن با مواردی است که باعث می شود بتوانید یک رابط کاربری جذاب برای نرم افزار دستگاه اندروید تولید نمایید که در آن کاربر رغبت بیشتری به استفاده از نرم افزار اندروید شما پیدا کند.

این اصول تنها محدود به ظاهر زیبا نمی شود بلکه در واقع تمام جنبه های تعامل کاربر با نرم افزار را در نظر می گیرد. از رنگ، فونت، تصویر گرفته تا مواردی مانند جمله بندی، انیمیشن و حت تعاملات سطح بالاتری مانند بازخورد به ورودیهای کاربر، افکت و …

در این فصل شما نه تنها با بسیاری از این موارد آشنا می شوید بلکه همچنین می آموزید که چطور می توانید از این ابزارها در جهت ایجاد حس خوب در کاربر بهره ببرید. معرفی راهکارهایی ساده که تغییرات عظیمی در تجربه رابط کاربری نرم افزار ایجاد خواهد کرد.

مطالعه این فصل نه تنها به توسعه دهندگان اندروید که حتی به تمام کسانیکه می خواهند ابزارهای نرم افزاری یا سخت افزاری در محیطهای دیگر توسعه دهند توصیه می شود.

۱ اصول طراحی رابط کاربری در اندروید from Navid Einakchi

 

اسلایدهای ساخته شده براساس مطالب موجود در سایت توسعه دهندگان اندروید گردآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *