عرضه نهایی اندروید استودیو ۲

اندروید استودیو

عرضه اندروید استودیو ۲

با قرار گرفتن اندروید استودیو ۲ در کانال پایدار (Stable channel) مشخص شد که نسخه کامل تست شده و نهایی این محیط توسعه توسط گوگل برای استفاده کاربران عرضه شده است. در این نوشتار سعی کرده ایم که مشخصات این نسخه را بررسی نماییم.

با مرور ویژگیهای جدید در این نسخه می توان حدس زد که مهمترین اولویت برای گوگل سرعت بوده است! در صورتیکه شما نیز جزو توسعه دهندگان بوده باشید، بیشترین انتظاری که از گوگل داشته اید همین بوده است!! مخصوصا سرعت پایین AVD که معمولا باعث می شود بجای استفاده از این ابزار مجازی، نرم افزارها را روی دستگاههای واقعی تست کرد.

ویژگیهای اندروید استودیو نسخه ۲

Instant Run (اجرای لحظه ای)

با این امکان شما می توانید همزمان با تغییر دادن برنامه آنرا بصورت زنده برروی کاربرد خود مشاهده نمایید. مسلما این باعث می شود که زمان زیادی را صرفه جویی نمایید!

Android Emulator (شبیه ساز اندروید)

شبیه سازی جدید ۳ برابر سریعتر از شبیه ساز قبلی عمل می نماید! همچنین با بهینه سازی در ADB سرعت بارگیری و قراردادن کاربردها در شبیه ساز بیش از ۱۰ برابر سریعتر شده است.

از جمله دیگر تغییرات اضافه کردن سرویسهای گوگل پلی (Google Play Services) به شبیه ساز می باشد تا بتوان کارکردهای بیشتری را در شبیه ساز تست کرد.

همچنین شبیه ساز جدید ویژگیهای جدیدی را برای مدیریت تماسها، باطری، شبکه، GPS و … دارد.

Cloud Test Lab Integration

یکبار بنویس و همه جا اجرا کن. توسعه کیفیت کاربردتان با تست کردن روی طیف وسیعی از دستگاههای اندروید واقعی در آزمایشگاه تست ابری از طریق اندروید استودیو فراهم شده است!

App Indexing Code Generation & Test

استفاده از اضافه کردن URLهایی که بصورت خودکار ایجاد می شوند بهمراه ویژگی فهرست کردن کاربرد در اندروید استودیو کمک زیادی به قابلیت دیده شدن کاربرد شما در جستجوی گوگل خواهد کرد. با چند کلیک شما می توانید لینکهای قابل فهرست شدن URL را اضافه نمایید.

GPU Debugger Preview

برای کسانیکه بازیهای مبتنی بر OpenGL ES درست می کنند، حال می توانند با استفاده از دیباگر GPU هر فریم و وضعیت GL آنرا مشاهده نمایند. بدین ترتیب می توانید مشکلات رندر کردن GL را با استفاده از گرفتن و تحلیل جریان GPU از خود اندروید استودیو اشکال زدایی نمایید.

IntelliJ 15 Update

همانطور که می دانید اندروید استودیو بر مبنای پلتفرم کدنویسی Intellij ایجاد شده است که در این نسخه اندروید استودیو به نسخه ۱۵ ارتقا پیدا کرده است.

در نوشتارهای بعدی سعی می شود که این ویژگیها بصورت جزئی تری بیان گردند.

4 thoughts on “عرضه نهایی اندروید استودیو ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *